Warmtenet in Harelbeke en Kuurne: nieuwe stadskern zit er warmpjes in!
De steden Harelbeke en Kuurne willen de buurt rond de Leie grondig renoveren, om zo tot een volledig vernieuwde stadskern te komen. Fluvius en afvalintercommunale Imog legden alvast in een eerste fase een warmtenet aan. Deze loopt vanaf de verbrandingsinstallatie van Imog tot aan het OCMW en vooziet zo’n 165 gezinnen en 5 niet-residentiële gebouwen van wartmte.

Aangesloten op het warmtenet
- Gemeentegebouwen
- Stadsgebouwen,
- Appartementsgebouwen
- Scholen
- Particuliere klanten verkaveling woonpark
Rolverdeling: wie doet wat?
Fluvius zorgt voor:
- de levering van warmte.
- het onderhoud van de warmtecentrale en de leidingen van het warmtenet.
- het onderhoud van de warmtemeter die je verbruik registreert.
Jouw installateur of verhuurder zorgt voor:
- het onderhoud van de binneninstallatie, inclusief de afleverset van je woning.
Wie is de warmteleverancier
Fluvius is de warmteleverancier (koopt warmte in van Imog). Graag meer info?
Neem gerust contact op via:
T - 078 35 35 37
E - [email protected]
Waar ligt het warmtenet?
Hoeveel bedraagt de warmtefactuur?
Het metertje in je afleverset (warmtewisselaar) geeft weer hoeveel kWh aan warmte precies is afgegeven. Meteen de basis voor je factuur. Die bestaat uit:
- Aansluitingskosten: afhankelijk van het aansluitvermogen en het soort gebouw.
- Jaarlijkse netvergoeding: de kosten die gemaakt worden om het warmtenet in stand te houden (24/7 dienstverlening).
- Variabele kost: weerspiegelt het verbruikspatroon. Hoe meer je dus let op je energieverbruik, hoe lager deze kostenpost.
Bij appartementen worden er twee keer kosten aangerekend: aan de syndicus (die meestal het warmteverlies in het gebouw doorrekent) en aan de eindgebruiker.
Meer weten over je warmtefactuur? Op de website van Fluvius vind je meer details.
Wat in het geval van een storing?
Probleem met je verwarming of warm water?
Bekijk alvast de info over storingen op een warmtenet. Zo ontdek je snel en makkelijk of het defect aan je eigen installatie ligt, of die van Fluvius.
Storing veroorzaakt door je binneninstallatie?
Bel met je syndicus of installateur.
Storing veroorzaakt door een onderbreking in de warmtelevering of een defect in de Fluvius-eigendommen?
Je kan dag en nacht terecht bij 078 35 35 37.